BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

10 Şubat 2012 Cuma

YOĞUN İSTEK ÜZERİNE :) AYVA TATLISININ TARİFİ...

Ay bugün bir halsizlik sormayın kahvaltı sofrasını bilem toplamadım daha inanabiliyor musunuz ? 5 dakika ya kadar toparlanıp spora gitmem lazım hala blogları dolaşıyorum ne yapsak bu gün de tembellik mi yapsak :)


İstanbul'a gitmeden arkadaşlar yaptığımız kahvaltı muhabbetin de ayva tatlısı da yapmıştım dün tekrar bir araya geldik ve benim güleç arkadaşım F şu anda kendisi hamile ayva tatlısının tarifini istedi hiç kırar mıyım seni işte tarif


 Ayvalar ortadan ikiye kesilip,kabukları soyulur ve içi temizlenir.
Tencereye oyuk kısımları yukarı gelecek şekilde dizilir.ayva çekirdekleri oyuklara konulur.
Üzerlerine her ayvaya yaklaşık 2 yemek kaşığı toz şeker serpilir.
Aktarlarda satılan sabun kalıbı gibi olan lohusa şekerleri vardır ondan bir bardak sıcak suda eritilerek kırmızı sıcak su elde edilir ve ayvaların üzerine gezdirirlir.
Tencerenin kapağı kapatılır kısık ateşte ayvalar yumuşayana kadar pişirilir.
Sonra ayvalar borcama alınır ve tencerenin dibinde ki şekerli su da ayvaların üzerine gezdirilir.
Yaklaşık 15 dakika kadar da fırında pişirilir .Üzerine kaymakla servis yapılıııııııııır.......


Amanın yemek tarifi yazmak da zormuş acemi olunca cümleler düşük düşük oldu affedin....


NİL-ERK

3 yorum:

Gülgün dedi ki...

elllerine ve yüreğine sağlık Nil, çok güzel görünüyorlar...

Adsız dedi ki...

süpersin valla müthiş görünüyor..canım çekti şimdi.bu zaman kadar hiç denemdim ama görüyorum ki yapması zahmetsiz şekli ise muhteşem.ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

arada bir tembellikten bişicik olmass canımm;)
izinlisin bugün,istediğin kadar tembellik yap canım.
tatlı da enfesss..
ellerine sağlık canım.
sevgiler..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...