BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

12 Kasım 2012 Pazartesi

BOGDAN BENİ SOĞUTMA ÇALIŞMALARI/ NE PİŞİRDİM...

Selam Canlar,
 Evet şu iki haftadır blogdan soğudum neden mi ? Hiç lazım değilmiş gibi bir de sapığı oldu bloğumun ya sormayın abuk sabuk yorumlar yapıyor biri , spam olarak işaretliyorum ama yapılabilecek başka bir şey var mı bilmiyorum bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa çok memnun olacağım...

Neyse çok önemsememek lazım sanırım önce bu aralar nasılım ondan bahsedeceğim bende haftalar iyice yoğunlaştı normal ev hanımlığı ve üç çocuk anneliği maratonuma haftanın iki günü manevi hayatıma bir şeyler katabilmek umudu ile sohbetlere devam ediyorum .Geçen sene on beş de bir yaptığım gün gezmesi bu yıl başka bir arkadaş grubu ile tekrar başladı :)  .Artı mavişimin sınıf annesi olmam sebebi ile bir de onun aktiviteleri  var anlayacağınız yoğun yoğun yoğun...

Geçen hafta iki ayrı misafir grubu ağırladım ,ne zamandır da bloğa tarif koymamıştım hadi o ikramlarımdan iki tanesinin tarifini vereyim de haftaya başlayayım ha unutmadan bugün itibarı ile diyete başlıyorum hedef eksi beş kilo facebook sayfamdan günlük yemek listemi daha önce yapıp başarılı olduğum tiyolarımı vereceğim bana dua edin bunu da başarayım :)

 Muhallebili pudra şekerli börek
Bir paket baklava yufkası
6 kaşık tereyağı bir çay bardağı sıvı yağ
pudra şekeri 

Yufkaları yağlanmış tepsinize dizmeye başlayın iki-üç katta bir erimiş tereyağı ve sıvı yağ karışımını gezdirip pudra şekeri serpiştirin.

Yufkaların yarısına geldiğinizde daha önceden hazırlamış ve ılınmış olan muhallebiyi yufkaların üzerine yayın (muhallebiyi istediğiniz gibi yapabilirsiniz ben damla sakızlı yaptım)

Kalan yufkaları da yine iki-üç katta bir yağlayıp pudra şekeri serperek yayın 

Sonra börek gibi dilimleyin ve kalan yağı üzerine gezdirin 

Üzeri kızarana kadar fırında pişirin çıkarıp ılıkken üzerine pudra şekeri serperek servis edin (ben bir de vişne koydum dilimlerin üstüne )

Mandalinalı Pelte
6-8 ad mandalinanın suyu (madalinaların tatlılığına göre )1,5-2 bardak su
1 bardak şeker (yine tadına bakmanızı tavsiye ederim)
Tencerede kaynatın 2 kaşık nişastayı az su ile seğreltin kaynayan mandalina suna ekleyin hemen koyulaşacak üzerine bir kaç damla vanilya aroması damlatın 
Kaselere alın ve üzerini süsleyin ben çikolata rendesi ve antep fıstığı kırığı kullandım 
Bu tarifleri Bugün gazetesinde Elif Dağderiren den aldım ve çok beğendim tavsiye ediyorum..

Diyete başladığım gün hiç de iyi olmadı bu post ufff :))


NİL-ERK 


7 yorum:

Unknown dedi ki...

NEFİS OLMUŞ ELLERİNİZE SAGLIK.

nilerk dedi ki...

HEDEN : Çok teşekkür ederim her zaman beklerim :)

beyza dedi ki...

nilim şükür kavuşturana.zor şartlarda yazıyorum yorumumu,ne zamandır şarjımız bozuk bi düzene giremedi.ama özledim ufakda olsa bişiyler paylaşmayı.bende diyete girdim,desene, beyza sen ne zaman diyette değildinki,neyse işte kilolar her zaman başa bela.diyatindeki püf noktalarını paylacağını söylemişsin sevindim buna,ek bişiyler yapmak iyi olacaktır herhalde.geçen sene bende sınıf annesiydim,okuldan gelemiyodum doğru dürüst hiç,zor valla kolay gelsin canım.hoşçakal.

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

diyet yapmaktansa spor yaparak kilo vermek daha kolay geliyor bana boğazıma hakim olamıyorum :D
bu sapık olayının çözümünü bulmuşundur umarım

Serpil dedi ki...

Meyveli tatlıları seviyorum mandalinalı pelte de hoş görünüyor ellerinize sağlık :)

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

her ikisi de güzel görünüyor ellerine sağlık.diyeti keşke ben de yapabilse.ben de 5 kilo gitsin istiyorum.ben pelteleri muhallebilerin üstüne yapıyorum öyle daha güzel oluyor sanki.böyle tek yoğun oluyor.muhallebi üstüne bisküvi kırıntısı üstüne pelte yapıyorum.bunu her meyveyle yapıyorum..

Unknown dedi ki...

Meyve veren ağaç taşlanır canım bunu hiç unutma ben son zamanlarda neler yaşadım bu olaylarla ilgili anlatamam :(Umarım bu olayada bir çözüm bulursun ...Malesef insanlarımız başarılı ve kimseye muhtaç olmamaya çalışan insanları çekemiyor ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...