BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

7 Ocak 2011 Cuma

MUHTEŞEM YÜZYIL VE DİZİ TANTANASI

Şu aralar tüm medya da muhteşem yüzyıl tantanası esiyor. EEE bende bir şey söylemesem çatlardım.
Okuduklarıma göre birçok tarihsel hata var dizide mesela; olaylar 1520 de geçiyor oysa harem Topkapı sarayına 1540 da gelir daha önce Beyazıt’ta ki eski saraydaymış harem. Sonra Osmanlı adetlerinde harem dışına özelliklede padişahın huzuruna baş açık çıkılmazmış neyse tarih bilgim o kadar yok işin bu boyutunu tarihçilerimiz bilir.
Film sektörü istediği her konuda istediği senaryoyu yazarak film ya da dizi çekebilir sonuçta nede olsa kurgudur ancak gerçek kişi ve adları kullanacaksan olayların tamamıyla gerçeği yansıtması sorumluluğunu almalısın ya da olaylar ve kişiler senaryo gereğidir diye ibare kullanmak zorundasın.
Ben farklı bir yönden yaklaşmak istiyorum diziye: Konuşmalar hiç gerçekçi değil nerdeyse dün konuşulmuş gibi geliyor
Halit Ergenç oyunculuğunu beğendiğim bir aktör ama kanuni rolü üzerine cuk oturmamış
Nebahat Çehre ise(aşk-ı memnuda çok beğenmiştim) kendini rolün önünde tutmuş karakterini değil kendini görüyoruz oyunculukta. Belki konuşmasında bir farklılık bir karakteristik katsalardı bunu engelleyebilirdi.
Kostümler gözü rahatsız edecek şekilde fazla dekolte
Velhasıl merakla beklediğim muhteşem yüzyıl muhteşemlikten uzak çıktı ......
Zaten şimdiye kadar beğenebildiğim tek Türk dizisi aşk-ı memnu evet bazıları çok tepki gösterdi ama üzerine iyi çalışılmış, kurgunun başarılı olduğu, oyuncuların iyi seçildiği, kostümler, dekorasyon, çekim metotları açısından gerçekten iyiydi beni umutlandırmıştı Türk yapımları adına ama şimdilik devamı gelmeyecek gibi.....

nilerk

1 yorum:

adiloş dedi ki...

kesinlikle gerçek tarih iddiasıyla yapılan birşey de herşey doğru olmalı yeni nesili yanlış yönlendirmenin yabancıları yanlış bilgilendirmeni alemi yok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...