BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

11 Ocak 2011 Salı

NE PİŞİRDİM/ BAT

Selam dostlar bugün ne pişirdim köşeme yöresel bir lezzet olan bat 'ı tarif etmek istiyorum.demiştimya görümceme oturmaya gittik pazar günü diye k.validem yapmış getirmiş 3 tabak yedim utanmasam 4.de yiyecektim:)

Ben hep gözkararı yaptığım için miktar belirtmem zor olucak.
Malzemeler:
yeşil mercimek   4kişi için 2 su bardağı yeter
ince bulgur       her su bardağı için 1 çay bardağı
kuru sağan
dere otu
maydonoz
yeşil soğan
domates salçası her su bardağı mercimek için tepeleme 1 yemek kaşığı yeter


Öncelikle mercimekleri derin bir tencere de yumuşayana kadar haşlıyoruz haşlama işlemi bittiğinde tencere tamamen suyunu çekmemeli ocağın altını kapatınca ince bulgurları içine döküyoruz ve dinlendiriyoruz.kalan su bulgurun pişmesini sağlayacak.
ayrı bir yerde soğanı ve tüm yeşillikleri kıyıyoruz .Salçayı soğuk suyun içinde karıştırıp sıvı hale getiriyoruz
Yeşillikleri ve salçayı ekliyoruz.Daha sonra tuz, limon suyu,nar ekşisi,kırmızı biber ,ile tatlandırıyoruz.
Bir miktar daha soğuk su ilave ediyoruz(çok olmamalı resme bakarak kıvamı anlayabilirsiniz sanırım)
İşte batımız hazır.Yerken kızarmış köy ekmeği olursa harika olur.Soğuk yeniyor ,salata tarzı bir yemek
Batı ilk kez tadanlar önyargılı olarak yaklaşabiliyor ama yapıpta müdavimi ettiğim arkadaşalar var.....
afiyet olsun
nilerk

1 yorum:

adiloş dedi ki...

ağzım sulandı resmen anneme süleyim en kısa zamanda yapalım batı ya da bu sefer ben deneyim olmazsa nasılsa tokat özel ev salçası var evde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...