BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

17 Ocak 2011 Pazartesi

NE PİŞİRDİM/ GALETA UNLU POĞAÇA

Selam,ben bu poğaçayı fırsat buldukça yapıyorum ve buzluğa atıyorum acil durumlarda hayat kurtarıyor....


Hamuru için:
1su  bardağı yoğurt
1 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ(ben margarinle sıvı yağı karıştırıyorum yarı yarıya)
bir tatlı kaşığı tuz
1 paket instant (toz ) maya
alabildiği kadar un
Hamuru yoğur yumuşak kıvamlı olucak,1 saat bekle mayası gelsin
 İçi için:
3 patates
1 küçük kuru sağon
250 gr.yarım yağlı beyaz peynir

Patatesleri haşla ve ez kuru soğanı az yağda pembeleşinceye kadar kavur patatese ekle peyniri de elinde parçalayarak ekle karıştır.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçaları avucunun içinde aç ve harçtan koy kapatıp yuvarla, üzerine yumurta sarısı sür ve galeta ununa batır...170 derece yarım saat fırınla (ben 5 dk. Önce çıkarsam fırından daha iyi olacakmış)
Şeklini ve iç harcını değiştirebilirsiniz...
Ben buzluğa attım bakalım kime nasip olacak
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...