BODRUM'DAN ÜÇ ÇOCUKLU BİLDİRİYORUM

22 Ocak 2011 Cumartesi

NE PİŞİRDİM/ KULAK ÇORBASI

Selamlar,
Perşembe günü fıldır fıldır gezdikten sonra cuma günü evden dışarı çıkmamaya karar verdik anca geçerdi bütün gün topuklularla gezmenin ayak ağrısı. Hazır kardeşim yanımdayken bir cesaret geldi bize ve mantı yapmaya karar verdik daha önce iki kere denemiştim mantıyı ve bir daha denememeye karar vermiştim nasıl olsa annem sık sık yapar bizi de çağırırdı her yaptığında şimdi durum değişti artık gurbetteyim .Kardeşimde cesaret verince ya bismillah dedik netten tarif aradık ve en sonunda 2 bardak un,1 yumurta ,ılık su ve 1 tatlı kaşığı tuz tarifini 2 ile çarpıp yapmaya karar verdik (birkaç farklı ölçü var çünkü nette) iyi ki de 2 katı ölçü kullanmışız çünkü biz hamuru yoğurduktan sonra akşama yemeğe misafirim geleceğini öğrendik.Sonunda mantıyı kulak çorbası yapmaya karar verdik (yüzük çorbası diye de bilinir genelde ama bizim aile nedense kulak çorbası der bunu bi araştırıyım ben)
Aynı mantı gibi hamuru yoğurup açıyorsunuz hamut baya sert kıvamlı bir hamur o zaman yapışmıyor ben daha önceki denemelerimde yumuşak bir hamurla uğraştığım için masada kalmıştı benim mantılar.



İç malzemesi kıyma,kuru soğan ,maydonoz tuz ,karabiber klasik mantı içi yani.
Minik kareler halinde ksetiğiniz hamura bu içlerden koyuyorsunuz.

Kapatıken önce üçgen yapıp sonra, iki ucunu birleştiriyorsunuz.

Biraz buzlukta beklettik ki biz yapışmasınlar birbirlerine Pişirirken sıvı yağda birer kaşık domates ve biber salçasını kavurup et suyu ile normal su karışımı ekliyorum ve daha önceden haşladığım nohutlarla beraber bir bütün kuru soğanı tencereye atıyorum (servis ederken soğanı çıkartıyorum tencereden) ve kaynatıyorum son olarak da mantıları tencereye atıyorum 20 dakikada hazır oluyor üzerinede kızdırılmış nane çok yakışıyor.

İlk denememizdi ama akşam baya beğenildi toplam 2 saat sürdü yapması ama 1 poşette mantı olarak dolaba attık bakalım o kime nasip olucak....
nilerk

6 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Değişik bir çorba tarif için teşekkürler.Gayet güzel görünüyor ellerinize sağlık:)

zeynep dedi ki...

Ayy zayi olmuş gibi hissettim bir an mantı gibisi varmı ohh mis miss :)Bir şey soracağım örtüyü kesmediniz mi mantıları keserken:))

nilerk dedi ki...

zeynepçim yok gerçekten mantı gibisi ..Örtü de kesilmedi masam cam olduğundan başka şansım yoktu zaten...

nilerk dedi ki...

ikizannesi yorumun için teşekkürler

rebeltakipte dedi ki...

ohh afiyet olsun :)

Seren Atlı dedi ki...

Ben birazdan yapacam bakalim nasil olacak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...